Vrijeme čitanja 3 min 01 ožu 2023

Answear za žene!

Autor: Martina
Vrijeme čitanja 3 min

ANSWEAR ZA ŽENE nije samo slogan promocije na answear.hr, već je riječ o glasu brenda koji progovara o bitnim temama za žene. Povodom Dana žena, Answear želi skrenuti pozornost na nejednakosti u plaćama s kojima se suočavaju žene diljem Europe. Stoga će, u razdoblju od 1. do 8. ožujka, odabrani ženski i dječji asortiman (uz kod: WOMAN) biti obuhvaćeni većim popustom od muškog. 

Answear progovora o važnim temama za žene

Ovakvim aktivnostima brend želi pridonijeti ponovnom pokretanju rasprave o nejednakostima među spolovima te potaknuti na individualno promišljanje. Bez obzira na učinak, nije naodmet razgovarati i podsjetiti klijente na važna pitanja. Ova akcija obuhvatit će 9 Answear tržišta: Poljsku, Češku, Slovačku, Mađarsku, Rumunjsku, Grčku, Hrvatsku, Sloveniju i Cipar.

Što kada bi žene imale popust na kupnju 23%, a muškarci samo 10%? Zvuči li to nepravedno? Žene se svakodnevno suočavaju s ovom vrstom nejednakosti. Iako su stekle visoko obrazovanje, visoko su kvalificirane i rade jednako vrijedno kao i muškarci, rodni jaz u plaćama pojavljuje se pred njima poput nevidljive barijere, sprječava razvoj, podrezuje im krila, ali i negativno utječe na životni standard. Ova pojava podrazumijeva i nejednako nagrađivanje žena i muškaraca na istim pozicijama, bez obzira na to što imaju iste dužnosti i obavljaju isti posao. Iako propisi, kako na nacionalnoj, tako i na europskoj razini, reguliraju pitanje primanja i zabranjuju razlikovanje po spolu, praksa pokazuje nešto sasvim drugo. Prema podacima Eurostata iz 2020. godine, razlika u plaćama u Europskoj uniji iznosi 13%. U Poljskoj doseže nešto nižu razinu – 4,5%, ali to nije razlog za zadovoljstvo. Razlika između primanja žena i muškaraca varira ovisno o sektoru gospodarstva – u privatnom sektoru razlika u plaćama iznosi gotovo 13% na štetu žena. Mnogo je razloga za ovu pojavu, proizlaze kako iz kulturoloških uvjeta tako i iz specifičnosti tržišta rada. Najistaknutije razlike su one koje uključuju nedostatak transparentnosti plaća, otežan pristup rukovodećim pozicijama, stereotipe o profesionalnim aktivnostima žena ili preopterećenost neplaćenim poslom zbog brige o djeci ili obiteljskog života.

Akcija kao podrška ženama

Borba protiv rodnog jaza u plaćama zahtijeva višedimenzionalna, nekonvencionalna rješenja, ali prije svega – edukaciju i podizanje svijesti. Upravo se na potonje fokusira Answear, počevši od promotivne kampanje ANSWEAR ZA ŽENE.

Kao znak solidarnosti, u razdoblju od 1. do 8. ožujka na odabrane ženske (i dječje) proizvode imate ćete 23%, a na proizvode za muškarce 10% popusta s kodom: WOMAN. Razlika u popustu, odnosno 13%, postaje simbol i referenca na realni jaz u plaćama u Europskoj uniji. Akcija je empatični izraz potpore i simboličan pokušaj minimiziranja nejednakosti s kojima se žene susreću u svom profesionalnom životu, a ujedno i povod za poduzimanje širih aktivnosti i rasprava u javnom prostoru. Ponudu pronađite na linku https://answear.hr/s/dan-zena.

Answear provodi politiku jednakosti

Ovo nije prva Answear akcija usmjerena na žene koje su lansiranjem nove strategije, u jesen 2021., postale glavna skupina klijentica. Brend se uključuje u dijalog s njima, nadahnjujući ih da žive hrabro prema vlastitim uvjetima i uvjerenjima. Također, Answear provodi politiku jednakosti i antidiskriminacije u svojim strukturama. U tvrtki u kojoj žene čine većinu, čak 69,7% zaposlenih, visina naknade za pojedina radna mjesta određena je obrazovanjem, profesionalnim iskustvom, angažmanom i radnim stažom – nikako spolom. Tijekom interne revizije provedene na 31 sličnoj poziciji pokazalo se da su primanja žena i muškaraca usporediva, a na rukovodećim pozicijama prosječna stopa žena je 9,6% viša od stope muškaraca. Answear kontinuirano prati situaciju i razvija rješenja za otklanjanje mogućih nejednakosti.

Ostali članci