Vrijeme čitanja 3 min 19 pro 2023

Kako učinkovito upravljati vremenom?

Autor: Martina
Vrijeme čitanja 3 min

Dan od 24 sata prekratak je mnogim ljudima pa sigurno vrlo često čujete od ljudi kojima ste okruženi kako ništa ne stignu obaviti posao, kućanske obveze i još pronaći malo vremena za sebe. Kako upravljate svojim vremenom? Nije baš tako teško kao što zvuči. Važna je pravilna organizacija. Evo nekoliko savjeta u tekstu.

Kako učinkovito upravljate svojim vremenom?

Nije svatko majstor planiranja i u tome nema ništa loše. Ponekad je sve što trebate napraviti, jednostavno zapisati svoj dnevni raspored. Kako učinkovito upravljati vremenom? Sljedeći korak je da si postavite najvažniji zadatak, osim toga, ostavite prostora za iznenadne, neplanirane događaje kako vas ništa ne bi nepotrebno uzrujalo. Prethodno obratite pažnju na vrijeme koje provodite na određenoj aktivnosti kako biste dobili bolju vremensku sliku situacije i lakše uskladili svoj raspored.

Kako naučiti upravljati svojim vremenom? Ne postoji univerzalni savjet za sve, no ipak preporučujemo izbjegavanje multitaskinga i predlažemo određivanje prioriteta i vremensko ograničenje za pojedine zadatke. Jednostavno je i stvarno pomaže da se stvari dovedu u red. Upamtite da posao i poslovi nisu sve, jer morate imati vremena i za odmor, odnosno za oporavak. Potpuno je isto i kada je u pitanju planiranje putovanja. Postavljate si rutu, mjesta koja ćete posjetiti, vrijeme za razgledavanje, za isprobavanje novih jela te korak po korak nadopunjujete raspored obvezama i željama koje imate.

 

Kako provodite vrijeme kod kuće?

Ne može se poreći da kod kuće uvijek ima nešto za raditi. Kuhanje, čišćenje, odlazak u kupnju, možete nabrajati u nedogled što sve treba učiniti. Odredite prioritete, a zatim se usredotočite na manje važne aktivnosti. Bitna je ravnomjerna raspodjela odgovornosti (ako imate višečlano kućanstvo), jer teško da jedna osoba može baš sve riješiti. Kako provodite vrijeme kod kuće? Raspored je uvijek učinkovito rješenje. Uklonite nepotrebne okidače, jer oni samo odvlače pažnju. Još jedna važna točka je – naučiti otpustiti. Nema smisla žrtvovati odmor i ostale aktivnosti, zbog čišćenja doma.

 

 

Kako raspolažete s vremenom na poslu?


Svaki posao je drugačije naravi, ali zahtijeva od nas fokus i obavljanje brojnih aktivnosti. Kako učinkovito upravljati vremenom na poslu? Započnite svaki dan pregledom svojih obaveza, tj. što treba učiniti prvo, a što možete ostaviti za poslije. Organizirajte se kako bi vam bilo lakše učinkovito izvršiti zadatke. Osim toga, sklonite telefon, odgodite instant poruke i razgovore kako vas ništa ne bi ometalo. Naučite reći ‘ne’ kako ne biste preuzeli previše obveza na sebe. Grupiranjem zadataka možete brže obaviti stvari, a organiziranost olakšava pronalaženje rješenja.

Kako raspolažete slobodnim vremenom?


Ne znaju svi aktivno provoditi slobodno vrijeme. Mnogima je dovoljno hodanje, trčanje ili vožnja bicikla, drugi preferiraju ekstremne aktivnosti poput vožnje kajakom ili trekking. Svaka aktivnost zahtijeva različito vrijeme. Ovisno o tome koliko imamo, birat ćemo različite aktivnosti. Najvažnije je pronaći ravnotežu između posla i obveza. Važno je odvojiti vrijeme za opuštanje. A tada, ostavite trivijalne stvari sa strane i usredotočite se na sebe.

Ostali članci